Us presento les idees més importants:
- Fins fa poc, un mitjà molt usat per aprendre conceptes eren els llibres, jutament amb les explicacions del professor. Aquest sistema actualment no té sentit, ja que els alumnes no entenen perquè han der fer feines per trobar informació si poden a anar a un cercador i obtenir tota la que els interessa. Els professors d'avui en dia han de saber encarregar feines que despertin l'atenció dels estudiants i puguin entendre perquè han de fer aquella tasca. Així, els alumnes podran participar del seu aprenentatge.
- Els professors han hagut d'aprendre a utitlitzar les noves tecnologies, però als seus alumnes ja han nascut en una era on moltes coses són digitals. Per si sols ja saben utilitzar aquestes eines i aplicacions, inclús millor que els adults, perquè són d'ús intuïtiu i didàctic.
Enrique Dans fent la conferència. |
- Mitjançant internet podem controlar la imatge que volem donar als altres. Moltes empreses busquen el personal que volen contractar a internet.
- Cada cop hi ha més relacions entre la vida privada i la vida professional, i hem de saber distingir-les en el moment de comunicar-les a internet (per exemple, Facebook queda limitat a la vida personal).
- S'ha d'intentar que totes les persones sàpiguen manejar al informació, comentar-la i reflexionar-la. (Sinó acabaran sent analfabets digitals- veure "Competències digitals").
- El programa presenta els continguts desordenats. Hem de ser capaços d'organitzar-los i enfocar-los cap allò que necessiten els alumnes i atenent a la diversitat. Cal un canvi de mentalitat en aquest sentit perquè veníem d'un època en què el programa no es podia tocar i no s'acceptava la pluralitat.
- El llibre electrònic tanca el coneixement, no permet accedir a més informació.
- Els nens han de costruir les habilitats que els permetin manipular la informació.
Podeu veure al conferència d'Enrique Dans, sencera aquí:
Podem dir que segueix les característiques d'un bon comunicador. Sap utilitzar els recursos digitals com a suport.
Fins la propera entrada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada